kamil şeker
New member
Sanatçının 88. doğum gününe iki gün kala Thalia Tiyatrosu'nda alışılmadık bir Wolf Biermann konseri verilecek. Sonraki nesillerin sanatçıları, yeni çıkan “Wolf Biermann Re:Imagined – Songs for Now” CD'sinde şarkı yazarına canlı olarak serenatlarını söylüyor.
Wolf Biermann'ın yanı sıra Jan Plewka, Peter Licht, Moritz Krämer, Torch gibi çok çeşitli sanatçılar ve caz ikilisi Baby Sommer & Ulrich Gumpert, 13 Kasım Çarşamba günü Linda Zervakis'in moderatörlüğünde Thalia Tiyatrosu'nda bir konser verecek. Çıkış konserinde herkes 22 parçalık “Wolf Biermann – Re:Imagined – Songs for Now” CD'sindeki Biermann şarkısının kendi versiyonunu sunuyor. Eserler, rapçilerden rock'çılara kadar geniş bir üslup yelpazesinde ses çıkarıyor, her şey dahil. Konserde 15 şarkı seslendirilecek. Ancak en öne çıkan sanatçılar Meret Becker, Annett Louisan ve Wolfgang Niedecken orada değil.
Klasikleri tekrar tekrar dinleyin
Seyirciler, “Cesaret”, “Prusya Ikarus'un Baladı” veya yıkılmaz “Gürleyen Hayatın Şarkısı” gibi klasikleri tekrar tekrar dinlemeyi sabırsızlıkla bekleyebilirler. Thalia Tiyatrosu'nda eserin tamamının sadece küçük bir kısmı duyulsa bile, Alman tarihinin 1960'lardan bu yana onlarca yıllık dönemi yeniden hayata döndürülüyor. Biermann, başlangıcından bu yana eleştirel, politik şarkılarına müdahale etti.
1936'da Hamburg'da doğan söz yazarı, 1953'te daha adil bir toplum kurmaya yardımcı olmak için Doğu Almanya'ya gitti. Ancak oradaki adaletsizliği de eleştirdiği, sansürün gözünü korkutmasına izin vermediği ve Margot Honecker'in defalarca ikna çabalarına rağmen resmi parti çizgisine uymadığı için 1976'daki Köln konserinden sonra sınır dışı edildi ve konser vermesine izin verilmedi. Doğu Berlin'e dön. Köln'deki konser öncesinde, SED tarafından devlet düşmanı ilan edilen müzisyenin Doğu Almanya'da konser vermesi on bir yıl süreyle yasaklanmıştı.
“Biermann'ın diyalektik bumerangı”
Geçtiğimiz günlerde Alman Tarih Müzesi'ndeki büyük bir retrospektifte, Biermann'ın 1960'lardaki ilk sanatsal başarılarından bu yana nasıl her zaman kendi ülkesi Almanya'nın sismografı olarak kaldığı kabul edildi. SED Merkez Komitesinin 11. genel kurulunun yasaklamasından, Doğu Almanya'da sanatçı protestolarıyla sonuçlanan sınır dışı edilmeye ve 2014 yılında Almanya Federal Meclisi'ndeki efsanevi gösteriye ve o andan itibaren. Kapak albümü, farklı kuşaklardan genç sanatçıların yorumlarıyla günümüze bir köprü kuruyor. Çünkü aynı şey Biermann için de geçerli: Her şey bu olamazdı. Bu yüzden çalışmaya, yazmaya, şarkı söylemeye, değişimi teşvik etmeye devam ediyor.
Müzisyen Hendrik Otremba, yeni CD hakkındaki makalesinde Biermann'ın çalışma ve düşünme biçimini şöyle anlatıyor: “Biermann'ın düşüncesinde geniş bir alanı keşfeden sorgulayıcı yanıtları hiçbir zaman nihai olmuyor. Daha fazla soru takip ediyor. Ve çelişkiler ortaya çıkıyor, bunlara katlanmanızı ve onlarla yaşamayı öğrenmenizi talep ediyor. Biermann'ın diyalektik bumerangı, tek bir amacı olan, fırlatıp atan bir düşünce aracıdır: biz insanlar için daha iyi bir dünya.”
Thalia Tiyatrosu, 13 Kasım, 20:00: “Bağlantı saatleri: Wolf Biermann için ve Wolf Biermann ile bir konser”
Wolf Biermann'ın yanı sıra Jan Plewka, Peter Licht, Moritz Krämer, Torch gibi çok çeşitli sanatçılar ve caz ikilisi Baby Sommer & Ulrich Gumpert, 13 Kasım Çarşamba günü Linda Zervakis'in moderatörlüğünde Thalia Tiyatrosu'nda bir konser verecek. Çıkış konserinde herkes 22 parçalık “Wolf Biermann – Re:Imagined – Songs for Now” CD'sindeki Biermann şarkısının kendi versiyonunu sunuyor. Eserler, rapçilerden rock'çılara kadar geniş bir üslup yelpazesinde ses çıkarıyor, her şey dahil. Konserde 15 şarkı seslendirilecek. Ancak en öne çıkan sanatçılar Meret Becker, Annett Louisan ve Wolfgang Niedecken orada değil.
Klasikleri tekrar tekrar dinleyin
Seyirciler, “Cesaret”, “Prusya Ikarus'un Baladı” veya yıkılmaz “Gürleyen Hayatın Şarkısı” gibi klasikleri tekrar tekrar dinlemeyi sabırsızlıkla bekleyebilirler. Thalia Tiyatrosu'nda eserin tamamının sadece küçük bir kısmı duyulsa bile, Alman tarihinin 1960'lardan bu yana onlarca yıllık dönemi yeniden hayata döndürülüyor. Biermann, başlangıcından bu yana eleştirel, politik şarkılarına müdahale etti.
1936'da Hamburg'da doğan söz yazarı, 1953'te daha adil bir toplum kurmaya yardımcı olmak için Doğu Almanya'ya gitti. Ancak oradaki adaletsizliği de eleştirdiği, sansürün gözünü korkutmasına izin vermediği ve Margot Honecker'in defalarca ikna çabalarına rağmen resmi parti çizgisine uymadığı için 1976'daki Köln konserinden sonra sınır dışı edildi ve konser vermesine izin verilmedi. Doğu Berlin'e dön. Köln'deki konser öncesinde, SED tarafından devlet düşmanı ilan edilen müzisyenin Doğu Almanya'da konser vermesi on bir yıl süreyle yasaklanmıştı.
“Biermann'ın diyalektik bumerangı”
Geçtiğimiz günlerde Alman Tarih Müzesi'ndeki büyük bir retrospektifte, Biermann'ın 1960'lardaki ilk sanatsal başarılarından bu yana nasıl her zaman kendi ülkesi Almanya'nın sismografı olarak kaldığı kabul edildi. SED Merkez Komitesinin 11. genel kurulunun yasaklamasından, Doğu Almanya'da sanatçı protestolarıyla sonuçlanan sınır dışı edilmeye ve 2014 yılında Almanya Federal Meclisi'ndeki efsanevi gösteriye ve o andan itibaren. Kapak albümü, farklı kuşaklardan genç sanatçıların yorumlarıyla günümüze bir köprü kuruyor. Çünkü aynı şey Biermann için de geçerli: Her şey bu olamazdı. Bu yüzden çalışmaya, yazmaya, şarkı söylemeye, değişimi teşvik etmeye devam ediyor.
Müzisyen Hendrik Otremba, yeni CD hakkındaki makalesinde Biermann'ın çalışma ve düşünme biçimini şöyle anlatıyor: “Biermann'ın düşüncesinde geniş bir alanı keşfeden sorgulayıcı yanıtları hiçbir zaman nihai olmuyor. Daha fazla soru takip ediyor. Ve çelişkiler ortaya çıkıyor, bunlara katlanmanızı ve onlarla yaşamayı öğrenmenizi talep ediyor. Biermann'ın diyalektik bumerangı, tek bir amacı olan, fırlatıp atan bir düşünce aracıdır: biz insanlar için daha iyi bir dünya.”
Thalia Tiyatrosu, 13 Kasım, 20:00: “Bağlantı saatleri: Wolf Biermann için ve Wolf Biermann ile bir konser”