kamil şeker
New member
Uçak inşaatı patlıyor ve liman durgunlaşıyor. Finans sektörü aşınıyor, ancak yarı iletken endüstrisi büyüyor: Hanseatic City çok şey yapıyor – ve belki de yapısal değişim yapmak için çok az. SPD, CDU ve Greens, yenilikler söz konusu olduğunda seçim kampanyasında farklı aksanlar belirlediler.
Altona'daki Elbe üzerindeki Dockland binasında bir pencere cephesinin önünde üç adam duruyor ve Alman ekonomisi için yardım isteyin. Pahalı enerji, kırık trafik rotaları, çiçekli bürokrasi, çok az araştırma ve Ticaret Of Maddesi Başkanı Norbert Aust, El Sanatları Odası Hjalmar Stemmann ve şemsiye organizasyonu Uvnord Başkanı Philipp Murmann, Almanya ve en büyük sektör için zehirli kokteyl sunum O gün Ocak ayının sonunda – ve Hamburg Harbor konumu: “Gerçekten kınadayız,” diyor Aust.
Kurtuluş, girişimcinin kendisi olan Aust'ta geliyor. Ekonomi, yasadışı bir şey yapmak için “genel şüpheli” altında tedarik zinciri yasası gibi giderek daha fazla düzenleme ile: “Masumiyet varsayımını üstlenirdik.” 23 Şubat ve 2 Mart'ta Hamburg vatandaşlığı onlarca yıldır olmadığı kadar kötü. Dockland'daki liman zembesinin bu gün bunun altını çizmesi gerekiyor. Almanya'nın en büyük limanı Hamburg'u dünyaya bağlıyor, yüzyıllardır Hanseatic City'nin becerileriyle bağlantılı oldu – ve genel zarfı 15 yıldan fazla bir süredir durgunlaşıyorken, Rotterdam gibi rakip limanlar hala büyüyor.
Hamburg ekonomisinin gücü de çeşitliliğidir: havacılık, ağır sanayi, liman taşıma ve lojistik, nakliye, posta siparişi, medya, finans ve yüksek teknolojiler de bir tür iç tazminat yaratan bir aralık oluşturur. Liman geri çekiliyor, ancak Hamburg'un dahil olduğu nakliye şirketi Hapag-Lloyd milyarlarca kar elde ediyor. Metal endüstrisi yüksek enerji maliyetlerinden muzdarip, ancak Airbus'ta uçak inşaatı patlıyor. Finans endüstrisi sahada küçülüyor ve yarı iletkenlerin üretimi artıyor. Şirketler, yerleşik orta ölçekli şirketler ve genç, daha küçük şirketler: Hamburg Ticaret Odası yaklaşık 180.000 şirketi temsil etmektedir. Ancak iş, şehir ve burjuvazinin gücü ve refahı, sadece limanda değil, yenileme isteğini engeller. “Hamburg bir zamanlar dünyaya kapıdı”, parlamento dışı ittifak “daha önce aşağıda” CDU-close, parlamento dışı ittifakı öngörüyor. “Bu arada, şehir o kadar memnun görünüyor ki yapısal değişimi kaçırıyor. Hamburg, Avrupa metropol bölgeleri arasında ileri geri düşüyor. ”
Hamburg kendi kendine yardım etmekten mutluluk duyar. İşsizlik oranında, Almanya'nın en büyük ikinci şehri Ocak ayında indi ve 16 Alman federal eyaletinin hepsinde sadece 13. sırada yüzde 8,4, Lider Bavyera yüzde 4,2 kaydetti. Sakin başına gelen gayri safi yurtiçi hasılada, Hamburg açıkça 79.000 Euro'dan (2023), Bavyera'dan önce 2. sırada bile öndedir. Hamburg sadece bu değere ulaşıyor çünkü şehir devletinin yüksek oranda sıkıştırılmış ekonomisi, Schleswig-Holstein, Aşağı Saksonya ve Mecklenburg-Batı Pomerania'nın komşu ülkelerinden yüz binlerce taşıt tarafından hareket halinde tutuluyor.
SPD, CDU ve Yeşiller bazen Hamburg ekonomisinin nasıl daha yenilikçi hale geldiği, eğilimlerin ve gelişmelerin nasıl daha hızlı olabileceği konusunda çok farklı fikirleri var. Sadece bu üç tarafın bir sonraki Senato'yu oluşturmak için gerçekçi bir fırsat var. SPD, 2011'den bu yana 2015 yılından bu yana Yeşiller ile birlikte sürekli olarak yönetilmektedir. Her iki taraf da koalisyonlarına devam etmek istiyor, seçim araştırmaları bunun gerçekleştiğini gösteriyor. CDU, üç senatoyu atıfta bulunduğu 2001 ve 2011 yılları arasında tekrar anlaşmak istiyor.
Hamburg'un kuruluşunu ve mucit ruhunu harekete geçirmek için CDU, ekonomik politika ve iş geliştirme ile başlamak istiyor: “Hamburg Ekonomik Otoritesi yeniden yapılandırılmalı ve böylece önemli ölçüde güçlendirilmeli” diyor, Hamburg'daki CDU Parlamento Grubu sözcüsü Götz Wiese Vatandaşlık. “Ekonomik otorite son yıllarda daha da zayıfladı, ancak SPD özellikle trafik otoritesi altyapının büyük bölümlerinden, sosyal otoriteden ve işgücü piyasası için çevre otoritesinden sorumlu.
Endüstri ağları, çok yazılmış “kümeler”, daha fazla odaklanmalı ve sayılarında sınırlı olmak zorundadır, diyor Wiese: “Yüksek teknoloji bölgesindeki metropol bölgesinde rekabetçi olan endüstrileri ağlamaya ve tanıtmaya odaklanmalıyız. Bir sonraki Senato tüm küme politikasını test etmek zorundadır ”. Ayrıca Hamburg metropol bölgesinin yükseltilmesi, CDU'nun temel bir kaygısıdır: “Büyükşehir bölgesi kavramını gerçekten güçlendirmek için, örneğin, çapraz ticari alanlara yakın olmaları koşuluyla, Ulusal Sınırlar. “Hamburg Ekonomik Otoritesinde” diyor Wiese: “Burada yasal olarak mümkün olan yeni yapılar yaratmalıyız.”
Yeşiller asla Hanseatic City'deki iş departmanına liderlik etmediler. Ve tarihsel olarak liman gibi herhangi bir geleneksel ekonomik ortamla bağlantılı değildirler. Bu yüzden bir inovasyon partisi olarak hırslarını vurgulamaktan mutluluk duyuyorlar. Trafik Senatörü Anjes Tjarks, “Yeşiller olarak – Ticaret Odası'na benzer şekilde – Hamburg ekonomisinin daha da geliştirilmesi için bir” İnovasyon Millage “için çağırıyoruz. Diyerek şöyle devam etti: “İş ve bilim arasındaki işbirliğini güçlendirmek için onları gelecekteki bir temel haline getirmek istiyoruz.” Tjarks, “Son on yılda SPD ile birlikte ekonomi politikasında çok şey başardık” diyor. “SPD geleneksel olarak limana ve oradaki sosyal ortakların yapılarına odaklanmıştır. Liman modernleştirilmeli ve otomatikleştirilmelidir. “
SPD Devlet Başkanı Melanie Leonhard, 2022'nin sonundan bu yana ekonomi ve yenilik için bir senatör olarak çalışıyor. Daha önce, departman 2010 yılından bu yana taraf olmayan senatörler tarafından yönetilmişti. Geçen yıl, Cenevre merkezli dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin Kentsel Liman lojistik grubu HHLA'nın yüzde 49,9'unu aştığı kırmızı-yeşil Senato ile uyguladı. Şehir, HHLA hisselerini yüzde 70'den yüzde 50,1'e düşürdü. MSC borsadaki diğer hisseleri satın aldı. Vatandaşlarda CDU, AfD, sol ve FDP'nin işine karşı direniş büyüktü, protesto liman işçileri ve sendikalar tarafından desteklendi. Bununla birlikte, Senato üzerinde hareket etme baskısı, limanın durgunluğu olan yıllar nedeniyle de önemli ölçüde artmıştır.
SPD, limanı Hamburg'da ekonomik büyüme ve yenilik merkezi olarak görmeye devam ediyor. Leonhard, “SPD ekonomik departmandan ve limandan sorumlu olduğundan, milyarlarca avroya mal olacak altyapının yenilenmesi üzerinde çok özel olarak çalışıyoruz.” “HHLA'da – Yeşillerin desteğiyle – yeni bir yapı uyguladık ve konteyner zarfı için modern terminaller ve zarf ve yenilenebilir enerjilerin üretilmesi için modern terminallerle limanın yenilenmesine devam etmek istedik. bir hidrojen ekonomisi. “
CDU, son saltanat sırasında liman endüstrisini bunalmıştı. SPD, 2011'den sonra liman şirketlerinin altyapının kendilerinin genişlemesini sağlamlaştırması gerektiğini söyledi. Liman ayrıca CDU için siyasi odakta kalıyor. Wiese, “Hamburg limanının HHLA'daki MSC nakliye şirketinin girişine bakılmaksızın tamamen daha fazla rekabete ihtiyacı var.” “Limanda, örneğin Waltershof'taki Eurogate terminalinin veya Steinwerder'da geliştirilecek alanlarda genişlemesi için yeni, yüksek otomatik terminaller ortaya çıkmalıdır.” “” Hamburg'daki terminallerle henüz aktif olmayan “.
Kuzeydeki gelecekteki enerji arzı – limanla da bağlantılı olarak – her üç taraf için de kilit bir konudur. 2021'de Moorburg Vattenfall kömür enerji santralinin hizmetten çıkarılmasından sonra Hamburg, Kuzey Alman rüzgar çiftliklerinden gelen elektriğe daha da bağımlıydı. “Almanya'daki güç şebekesi ücretleri için kesinlikle yeni bir mimariye ihtiyacımız var. En yüksek ağ ücretleri, rüzgar gücünün çoğunun üretildiği Kuzey Almanya'da ortaya çıkıyor ”diyor Leonhard. Bu acilen değiştirilmelidir – farklılaşmış maliyetlere sahip ağ bölgeleri şeklinde. Ve özellikle Almanya'nın en büyük sanayi şehri Hamburg'da güvenilir bir endüstriyel akış fiyatına ihtiyacımız var. Enerji politikası her zaman federal düzeyde ve sonra diğer siyasi meseleler için bir rehin olarak alınmazdı.
CDU ayrıca enerji arzının geliştirilmesinde daha fazla rekabet olarak görüyor: “Hamburg limanının hidrojen ve yenilenebilir enerjiler için bir enerji limanı olarak daha güçlü hizalanması gerçekten mantıklı” diyor Wiese. “Ancak bu şirketlerin gücü ve piyasa ekonomisi koşulları altında yapılmalıdır. Hamburg, Rotterdam'ın gerisinde kalıyor ”Rotterdam, Avrupa'nın en büyük limanı.
İnovasyonu teşvik etme konusunda taraflar arasında önemli farklılıklar da vardır. SPD, Yeşiller ve CDU – ve Ticaret Odası'nın gerektirdiği “inovasyon milyarını” reddediyor. Sosyal Demokratlar, Hamburg İnovasyonu ve Finansman Bankası'nın bir milyar avro sermayesi olan bir vakıftan önemli ölçüde daha etkili bir şekilde çalıştığını belirtiyor. Ve tüm departmanlarda, borç geri ödemesinden altyapının genişlemesine kadar – bazen önemli ölçüde artan – finansal ihtiyaçlar görüyorsunuz. “Örneğin, Hamburg'daki gemilerin yapımını önemli ölçüde güçlendirmek istiyoruz,” diyor Leonhard, örneğin Blohm+Voss'taki deniz gemisi yapımı hakkında: “Blohm+Voss'un güney Werftrand'ındaki Kaimauer'ı yenileyeceğiz. “Yalnız yeni bir tanesinin inşası Köhlbrandbrücke de yaklaşık beş milyar avroya mal olacak – bunların yarısı federal hükümeti ve Hamburg'u taşıyor.
Bununla birlikte, Finans Senatörü Andreas Dressel (SPD) ve İkinci Belediye Başkanı Katharina Fegebank (Yeşiller), Hamburg'un önümüzdeki on ila 20 yıl boyunca üniversitelerinin genişlemesine altı milyar avro yatırım yapması gerektiği konusunda hemfikirdir. . Bu sadece federal hükümetin yardımıyla mümkündür.
CDU yeterli değil. Wiese, “Hamburg'daki üniversiteleri güçlendirmek ve özellikle bilimsel ve teknik konular alanında buraya önemli ölçüde daha fazla yatırım yapmalıyız” diyor. “Ancak, üniversitelerden şirketler geliştirmek için teşvikler de finanse edilmelidir. Bu da Münih'i Hamburg'dan çok daha iyi hale getiriyor.
Yeşiller kendilerini ülkenin modernizasyonunda bir öncü olarak görüyor – özellikle evrensel tema iklim koruması ile: “Geçmiş yasama döneminde rüzgar gücü ve güneş enerjisini azaltmayı başardık, yani Ekonomik İşler Bakanlığı Robert Habeck ve Ulaştırma Bakanlığı, ”diyor Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'i daha önce FDP olan Tjarks. Tjarks, büyük ölçüde “iklim -neutral” bir ekonominin sadece yeniliklerle, örneğin şehirlerdeki elektrik ve otonom hareketlilikte ulaşılabileceğini söylüyor.
Yeşiller, bölümlerinde resmi olarak inovasyon konusuna sahip olmak istiyorlar: “Ticaret Odası, ekonomik otoritenin inovasyon kısmını bilim otoritesine kaydırmaya reklam veriyor” diyor Tjarks. Diyerek şöyle devam etti: “Bu, ekonominin yeşillikleri ekonomik politikadaki inovasyon sürücüsü olarak algıladığını gösteriyor.”
Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Bölgesel ekonomi ve otuz yılı aşkın bir süredir değişimi hakkında rapor veriyor.
Altona'daki Elbe üzerindeki Dockland binasında bir pencere cephesinin önünde üç adam duruyor ve Alman ekonomisi için yardım isteyin. Pahalı enerji, kırık trafik rotaları, çiçekli bürokrasi, çok az araştırma ve Ticaret Of Maddesi Başkanı Norbert Aust, El Sanatları Odası Hjalmar Stemmann ve şemsiye organizasyonu Uvnord Başkanı Philipp Murmann, Almanya ve en büyük sektör için zehirli kokteyl sunum O gün Ocak ayının sonunda – ve Hamburg Harbor konumu: “Gerçekten kınadayız,” diyor Aust.
Kurtuluş, girişimcinin kendisi olan Aust'ta geliyor. Ekonomi, yasadışı bir şey yapmak için “genel şüpheli” altında tedarik zinciri yasası gibi giderek daha fazla düzenleme ile: “Masumiyet varsayımını üstlenirdik.” 23 Şubat ve 2 Mart'ta Hamburg vatandaşlığı onlarca yıldır olmadığı kadar kötü. Dockland'daki liman zembesinin bu gün bunun altını çizmesi gerekiyor. Almanya'nın en büyük limanı Hamburg'u dünyaya bağlıyor, yüzyıllardır Hanseatic City'nin becerileriyle bağlantılı oldu – ve genel zarfı 15 yıldan fazla bir süredir durgunlaşıyorken, Rotterdam gibi rakip limanlar hala büyüyor.
Hamburg ekonomisinin gücü de çeşitliliğidir: havacılık, ağır sanayi, liman taşıma ve lojistik, nakliye, posta siparişi, medya, finans ve yüksek teknolojiler de bir tür iç tazminat yaratan bir aralık oluşturur. Liman geri çekiliyor, ancak Hamburg'un dahil olduğu nakliye şirketi Hapag-Lloyd milyarlarca kar elde ediyor. Metal endüstrisi yüksek enerji maliyetlerinden muzdarip, ancak Airbus'ta uçak inşaatı patlıyor. Finans endüstrisi sahada küçülüyor ve yarı iletkenlerin üretimi artıyor. Şirketler, yerleşik orta ölçekli şirketler ve genç, daha küçük şirketler: Hamburg Ticaret Odası yaklaşık 180.000 şirketi temsil etmektedir. Ancak iş, şehir ve burjuvazinin gücü ve refahı, sadece limanda değil, yenileme isteğini engeller. “Hamburg bir zamanlar dünyaya kapıdı”, parlamento dışı ittifak “daha önce aşağıda” CDU-close, parlamento dışı ittifakı öngörüyor. “Bu arada, şehir o kadar memnun görünüyor ki yapısal değişimi kaçırıyor. Hamburg, Avrupa metropol bölgeleri arasında ileri geri düşüyor. ”
Hamburg kendi kendine yardım etmekten mutluluk duyar. İşsizlik oranında, Almanya'nın en büyük ikinci şehri Ocak ayında indi ve 16 Alman federal eyaletinin hepsinde sadece 13. sırada yüzde 8,4, Lider Bavyera yüzde 4,2 kaydetti. Sakin başına gelen gayri safi yurtiçi hasılada, Hamburg açıkça 79.000 Euro'dan (2023), Bavyera'dan önce 2. sırada bile öndedir. Hamburg sadece bu değere ulaşıyor çünkü şehir devletinin yüksek oranda sıkıştırılmış ekonomisi, Schleswig-Holstein, Aşağı Saksonya ve Mecklenburg-Batı Pomerania'nın komşu ülkelerinden yüz binlerce taşıt tarafından hareket halinde tutuluyor.
SPD, CDU ve Yeşiller bazen Hamburg ekonomisinin nasıl daha yenilikçi hale geldiği, eğilimlerin ve gelişmelerin nasıl daha hızlı olabileceği konusunda çok farklı fikirleri var. Sadece bu üç tarafın bir sonraki Senato'yu oluşturmak için gerçekçi bir fırsat var. SPD, 2011'den bu yana 2015 yılından bu yana Yeşiller ile birlikte sürekli olarak yönetilmektedir. Her iki taraf da koalisyonlarına devam etmek istiyor, seçim araştırmaları bunun gerçekleştiğini gösteriyor. CDU, üç senatoyu atıfta bulunduğu 2001 ve 2011 yılları arasında tekrar anlaşmak istiyor.
Hamburg'un kuruluşunu ve mucit ruhunu harekete geçirmek için CDU, ekonomik politika ve iş geliştirme ile başlamak istiyor: “Hamburg Ekonomik Otoritesi yeniden yapılandırılmalı ve böylece önemli ölçüde güçlendirilmeli” diyor, Hamburg'daki CDU Parlamento Grubu sözcüsü Götz Wiese Vatandaşlık. “Ekonomik otorite son yıllarda daha da zayıfladı, ancak SPD özellikle trafik otoritesi altyapının büyük bölümlerinden, sosyal otoriteden ve işgücü piyasası için çevre otoritesinden sorumlu.
Endüstri ağları, çok yazılmış “kümeler”, daha fazla odaklanmalı ve sayılarında sınırlı olmak zorundadır, diyor Wiese: “Yüksek teknoloji bölgesindeki metropol bölgesinde rekabetçi olan endüstrileri ağlamaya ve tanıtmaya odaklanmalıyız. Bir sonraki Senato tüm küme politikasını test etmek zorundadır ”. Ayrıca Hamburg metropol bölgesinin yükseltilmesi, CDU'nun temel bir kaygısıdır: “Büyükşehir bölgesi kavramını gerçekten güçlendirmek için, örneğin, çapraz ticari alanlara yakın olmaları koşuluyla, Ulusal Sınırlar. “Hamburg Ekonomik Otoritesinde” diyor Wiese: “Burada yasal olarak mümkün olan yeni yapılar yaratmalıyız.”
Yeşiller asla Hanseatic City'deki iş departmanına liderlik etmediler. Ve tarihsel olarak liman gibi herhangi bir geleneksel ekonomik ortamla bağlantılı değildirler. Bu yüzden bir inovasyon partisi olarak hırslarını vurgulamaktan mutluluk duyuyorlar. Trafik Senatörü Anjes Tjarks, “Yeşiller olarak – Ticaret Odası'na benzer şekilde – Hamburg ekonomisinin daha da geliştirilmesi için bir” İnovasyon Millage “için çağırıyoruz. Diyerek şöyle devam etti: “İş ve bilim arasındaki işbirliğini güçlendirmek için onları gelecekteki bir temel haline getirmek istiyoruz.” Tjarks, “Son on yılda SPD ile birlikte ekonomi politikasında çok şey başardık” diyor. “SPD geleneksel olarak limana ve oradaki sosyal ortakların yapılarına odaklanmıştır. Liman modernleştirilmeli ve otomatikleştirilmelidir. “
SPD Devlet Başkanı Melanie Leonhard, 2022'nin sonundan bu yana ekonomi ve yenilik için bir senatör olarak çalışıyor. Daha önce, departman 2010 yılından bu yana taraf olmayan senatörler tarafından yönetilmişti. Geçen yıl, Cenevre merkezli dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin Kentsel Liman lojistik grubu HHLA'nın yüzde 49,9'unu aştığı kırmızı-yeşil Senato ile uyguladı. Şehir, HHLA hisselerini yüzde 70'den yüzde 50,1'e düşürdü. MSC borsadaki diğer hisseleri satın aldı. Vatandaşlarda CDU, AfD, sol ve FDP'nin işine karşı direniş büyüktü, protesto liman işçileri ve sendikalar tarafından desteklendi. Bununla birlikte, Senato üzerinde hareket etme baskısı, limanın durgunluğu olan yıllar nedeniyle de önemli ölçüde artmıştır.
SPD, limanı Hamburg'da ekonomik büyüme ve yenilik merkezi olarak görmeye devam ediyor. Leonhard, “SPD ekonomik departmandan ve limandan sorumlu olduğundan, milyarlarca avroya mal olacak altyapının yenilenmesi üzerinde çok özel olarak çalışıyoruz.” “HHLA'da – Yeşillerin desteğiyle – yeni bir yapı uyguladık ve konteyner zarfı için modern terminaller ve zarf ve yenilenebilir enerjilerin üretilmesi için modern terminallerle limanın yenilenmesine devam etmek istedik. bir hidrojen ekonomisi. “
CDU, son saltanat sırasında liman endüstrisini bunalmıştı. SPD, 2011'den sonra liman şirketlerinin altyapının kendilerinin genişlemesini sağlamlaştırması gerektiğini söyledi. Liman ayrıca CDU için siyasi odakta kalıyor. Wiese, “Hamburg limanının HHLA'daki MSC nakliye şirketinin girişine bakılmaksızın tamamen daha fazla rekabete ihtiyacı var.” “Limanda, örneğin Waltershof'taki Eurogate terminalinin veya Steinwerder'da geliştirilecek alanlarda genişlemesi için yeni, yüksek otomatik terminaller ortaya çıkmalıdır.” “” Hamburg'daki terminallerle henüz aktif olmayan “.
Kuzeydeki gelecekteki enerji arzı – limanla da bağlantılı olarak – her üç taraf için de kilit bir konudur. 2021'de Moorburg Vattenfall kömür enerji santralinin hizmetten çıkarılmasından sonra Hamburg, Kuzey Alman rüzgar çiftliklerinden gelen elektriğe daha da bağımlıydı. “Almanya'daki güç şebekesi ücretleri için kesinlikle yeni bir mimariye ihtiyacımız var. En yüksek ağ ücretleri, rüzgar gücünün çoğunun üretildiği Kuzey Almanya'da ortaya çıkıyor ”diyor Leonhard. Bu acilen değiştirilmelidir – farklılaşmış maliyetlere sahip ağ bölgeleri şeklinde. Ve özellikle Almanya'nın en büyük sanayi şehri Hamburg'da güvenilir bir endüstriyel akış fiyatına ihtiyacımız var. Enerji politikası her zaman federal düzeyde ve sonra diğer siyasi meseleler için bir rehin olarak alınmazdı.
CDU ayrıca enerji arzının geliştirilmesinde daha fazla rekabet olarak görüyor: “Hamburg limanının hidrojen ve yenilenebilir enerjiler için bir enerji limanı olarak daha güçlü hizalanması gerçekten mantıklı” diyor Wiese. “Ancak bu şirketlerin gücü ve piyasa ekonomisi koşulları altında yapılmalıdır. Hamburg, Rotterdam'ın gerisinde kalıyor ”Rotterdam, Avrupa'nın en büyük limanı.
İnovasyonu teşvik etme konusunda taraflar arasında önemli farklılıklar da vardır. SPD, Yeşiller ve CDU – ve Ticaret Odası'nın gerektirdiği “inovasyon milyarını” reddediyor. Sosyal Demokratlar, Hamburg İnovasyonu ve Finansman Bankası'nın bir milyar avro sermayesi olan bir vakıftan önemli ölçüde daha etkili bir şekilde çalıştığını belirtiyor. Ve tüm departmanlarda, borç geri ödemesinden altyapının genişlemesine kadar – bazen önemli ölçüde artan – finansal ihtiyaçlar görüyorsunuz. “Örneğin, Hamburg'daki gemilerin yapımını önemli ölçüde güçlendirmek istiyoruz,” diyor Leonhard, örneğin Blohm+Voss'taki deniz gemisi yapımı hakkında: “Blohm+Voss'un güney Werftrand'ındaki Kaimauer'ı yenileyeceğiz. “Yalnız yeni bir tanesinin inşası Köhlbrandbrücke de yaklaşık beş milyar avroya mal olacak – bunların yarısı federal hükümeti ve Hamburg'u taşıyor.
Bununla birlikte, Finans Senatörü Andreas Dressel (SPD) ve İkinci Belediye Başkanı Katharina Fegebank (Yeşiller), Hamburg'un önümüzdeki on ila 20 yıl boyunca üniversitelerinin genişlemesine altı milyar avro yatırım yapması gerektiği konusunda hemfikirdir. . Bu sadece federal hükümetin yardımıyla mümkündür.
CDU yeterli değil. Wiese, “Hamburg'daki üniversiteleri güçlendirmek ve özellikle bilimsel ve teknik konular alanında buraya önemli ölçüde daha fazla yatırım yapmalıyız” diyor. “Ancak, üniversitelerden şirketler geliştirmek için teşvikler de finanse edilmelidir. Bu da Münih'i Hamburg'dan çok daha iyi hale getiriyor.
Yeşiller kendilerini ülkenin modernizasyonunda bir öncü olarak görüyor – özellikle evrensel tema iklim koruması ile: “Geçmiş yasama döneminde rüzgar gücü ve güneş enerjisini azaltmayı başardık, yani Ekonomik İşler Bakanlığı Robert Habeck ve Ulaştırma Bakanlığı, ”diyor Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'i daha önce FDP olan Tjarks. Tjarks, büyük ölçüde “iklim -neutral” bir ekonominin sadece yeniliklerle, örneğin şehirlerdeki elektrik ve otonom hareketlilikte ulaşılabileceğini söylüyor.
Yeşiller, bölümlerinde resmi olarak inovasyon konusuna sahip olmak istiyorlar: “Ticaret Odası, ekonomik otoritenin inovasyon kısmını bilim otoritesine kaydırmaya reklam veriyor” diyor Tjarks. Diyerek şöyle devam etti: “Bu, ekonominin yeşillikleri ekonomik politikadaki inovasyon sürücüsü olarak algıladığını gösteriyor.”
Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Bölgesel ekonomi ve otuz yılı aşkın bir süredir değişimi hakkında rapor veriyor.