Enerji Arzı: LNG, Alman doğal gaz ithalatının sadece yüzde sekizini oluşturuyor

kamil şeker

New member
Geçen yıl, sıvılaştırılmış doğal gazın ithalatı öncelikle Kuzey Denizi'ndeki devlet terminalleri üzerindeydi. Bunlar federal hükümetten para alabilir. Rakip çarpık rekabetten şikayet ediyor.


Operatörlere göre, Almanya'nın Kuzey Denizi'ndeki likit gaz (LNG) ithalat terminalleri geçen yıl meşguldü. Bu, Düsseldorf'tan Eyalet Alman Enerji Terminali GmbH (Det) tarafından duyuruldu. Yüzen terminaller Wilhelmshaven (Aşağı Saksonya) ve Brunsbüttel'de (Schleswig-holstein) bulunur.

İki yüzen Baltık Denizi terminali için doluluk sayısı sayısı, Alman Regas'ın özel operatörlerini adlandırmıyor. Brüksel merkezli Avrupa'nın gaz altyapı operatörleri GIE'nin verilerini kullanarak daha düşük bir kullanım ortaya çıkıyor.


Bir Gie istatistikten sonra, Wilhelmshaven'daki terminal geçen yıl yaklaşık 37.5 terawatt saat yemek yedi ve bu da Brunsbüttel'de yaklaşık 21.6 terawatt saat.

Verilere göre, Lubmin ve Mukran konumları toplamda yaklaşık 8.5 terawatt saattir. Alman Regas başlangıçta Lubmin'de bir terminal gemisi yerleştirdi, ancak yıl boyunca Mukran'a taşıdı ve ikinci bir termik gemi tarafından destekledi. Birlikte Eylül ayından beri düzenli olarak faaliyet gösteriyorlar. Alman Regas'a göre, her ikisi de bakım çalışması ve terminalin aylarca tamamlanması için operasyon dışı kaldı.


2024 için Alman LNG terminalleri için, GIE verileri toplam 67.6 terawatt saat değeri ile sonuçlanır. Bonn'dan Federal Ağ Ajansı, geçtiğimiz yıl LNG terminalleri aracılığıyla 68 terawatt saat ile biraz daha yüksek olan doğal gaz ithalatı sunuyor. Bir önceki yıl, ajansa göre, değer yaklaşık 69.7 terawatt saatiydi – bu da yüzde 2,4 civarında bir düşüşe karşılık geliyor.


Bu nedenle tüm gaz ithalatındaki sıvı gaz oranı hala düşüktür: Federal Ağ Ajansı'na göre, oranı geçen yıl yüzde sekiz civarındaydı. Bir önceki yıla kıyasla, bu yaklaşık bir yüzde noktada bir artışa karşılık gelir.


Federal hükümet, Rusya'nın Ukrayna'ya saldırısından sonra LNG terminallerinin kurulmasını, kısıtlı ve nihayetinde Rus gaz teslimatlarının eksikliği karşısında daha bağımsız hale getirmek için zorlamıştı. Maliyetleri ve çevresel etkileri nedeniyle terminaller tartışmalıdır.

Örneğin, Alman Çevre Yardımı (DUH), yılın başında terminallerin “en iyi arz güvenliğine bağlı bir katkı sağladığını” ve LNG altyapısını daha da genişletmeyi talep etmediğini eleştirdi.

Geçmişte, Federal Ekonomi Bakanlığı şunları söyledi: “Terminaller kısa ve orta vadede Alman ve Avrupa gaz arzının esnekliği için gereklidir.” Almanya, olası kaza veya ilgili altyapıya yönelik saldırılardan kaynaklanmaktadır.


Baltık Denizi'ndeki terminal, sadece Doğu ve Güney Almanya'nın değil, aynı zamanda coğrafi konumu nedeniyle bitişik komşu ülkelerde de önemli bir rol oynamaktadır.

Alman Regas'a göre, gazın Alman uzaktan kumanda ağı tarafından daha fazla taşınması ücretleri terminallerin kullanımını yavaşlatıyor. Şimdiye kadar, tarife yapısı, örneğin boru hatlarından uzun vadeli ve sabit teslimatlara dayanmaktadır. Avrupa'nın başka yerlerindeki tarifeler, gemiye göre kısa süreli LNG teslimatları için daha ucuzdur.

Kuzey Denizi terminallerinin operatörü ile Det, Alman Regas, yönetici ortağı Ingo Wagner'ın yakın zamanda söylediği gibi, kendini “eşit olmayan bir rekabette” görüyor. Aralık ayında, federal hükümetin AB komisyonu Det'in dört milyar avroyu desteklemesine izin verdi. O zamandan beri, DET “çok daha agresif bir fiyatlandırma politikası” dedi.

DET, Federal Ağ Ajansı tarafından belirlenen ücretlerin çok altında besleme kapasitesini sunar. Wagner buna “yasadışı bir rekabet bozulması” diyor. DET, düzenleyici gerekliliklerin elde edildiğini iddia etti. Yıl sonunda yeniden düzenleme kapasitelerinin açık artırması, terminallerin operasyonel hazırlığını sürdürmeye hizmet etti.

Federal Şansölye Olaf Scholz (SPD) tarafından ilk terminallerin onaylandığı ve inşa edildiği “Almanya-tempo” dan sonra, diğer şeylerin yanı sıra, daha fazla genişleme giderek daha fazla durdu.


Det, bu yıl Kuzey Denizi'nde diğer iki yüzen ithalat terminalini faaliyete geçirmeyi planladı. Gecikmelerden sonra, Wilhelmshaven'daki ikinci terminal gemisi Mart ayı sonuna kadar doğal gazı beslemelidir. Stade'deki yüzen terminal gerçekten çalışmalıdır. Bu arada, DET artık devreye alma için bir tarih vermiyor.

Gelecekte, yüzen terminallerin yerini partiler alacak. Son statü, Stade'de böyle özel bir terminal ve 2027'de Brunsbüttel'de yarı bir hükümetin faaliyete geçmesi gerektiğidir. Wilhelmshaven'da özel bir terminalin başlangıcı -2028 ortalarında planlandı.

Diğer şeylerin yanı sıra, federal hükümet geçmişte LNG terminallerinin hidrojen kullanımı için de kursu belirlediğini vurgulamıştı. Gelecekte yatırımcılar ve altyapı kullanılmalıdır. Eleştirmenler belirsiz. Örneğin LNG terminal gemileri hidrojen ithalatı için uygun değildir. Öte yandan, planlanan arazi terminallerinde hidrojen türevleri için de uygun olmalıdır.

LNG'nin daha önce indiği Lubmin'de, Alman Regas, Norveç şirketi Högh Evi ile birlikte, yeni, yüzen bir terminal hidrojenle inmeyi ve böylece orada inşa edilen bağlantıyı kullanmayı planlıyor. Hidrojen, amonyakta gemi ile bağlanacaktır. Högh Evi'ye göre, 2027'de devreye alma planlanıyor.


DPA