Glory Hamburg Balesi bir sonraki krize tökezledi

kamil şeker

New member
Hamburg Eyalet Operası'nın ana sayfasında, sadece “program değişikliği” kelimesi var – ancak onun arkasında bir rutin gizlenmiyor, ancak John Neumeier'i Hamburg dansçılarının başında takip eden yeni bale şefi Demis Volpi çevresinde birkaç haftalık bir tırmanışın bir sonraki aşaması. Program, Volpi'nin prömiyeri “Damian” ın Temmuz ayı başlarında planlandığı kadar planlanmadığı programda değiştirildi – bunun davetiyeleri uzun süredir gönderildi – ancak sadece Aralık ayında gerçekleşecek.


Bunun bir nedeni olarak şöyle diyor: “Hamburg Balesi şu anda yeni bir çağa dönüşme aşamasındadır. Bu yeni başlangıç sırasında, mevcut yapılarla doğal olarak değişiklikler ve yoğun çatışmalar vardır. Amaç, bu süreçte sonuçlanmayı hak eden sürece ve ilgili sorulara zaman ve dikkat çekmektir.” Bu yol “zaman, diyalog ve sorumlu bir işleme” gerektirir. Aynı zamanda, koreografın yüksek sanatsal iddiasını, topluluğunu yerine getirmek ve tüm katkıda bulunanların yeni yaratılış “Demian” a taahhüdünü karşılamak önemliydi.


Halka açık bir bale atölyesini ziyaret eden birçok ziyaretçi, bu “Demian” prodüksiyonunun başarılı olacağı gerçeğinden dolayı sürdü. Topluluktaki gerilimin fiziksel olarak fark edilir olduğu belirsizliği, boo çağrıları da vardı. Ve yeni patron hakkındaki tartışmalar göz önüne alındığında, 50. Hamburg Balesi günlerini açacak olan Volpis'te önlenmelidir. Bunun yerine, seyirci 6 Temmuz'da yeni bir prodüksiyon olarak “Vekil Şehirler” in ilk prömiyerini bekliyor, bu da başlangıçta 2025/26 sezonunun ilk prömiyeri üretimi ve Volpi zaten eski yaratıcı kasabası Düsseldorf'ta sahne aldı.


Bununla birlikte, dansçılardan ve dansçılardan bir tür dayanışma mektubu da Düsseldorf'tan, bazıları yeni işbirliğinin başlangıç aşamasında daha önce sona ermiş ve diğerleri korku ve kalite eksikliği ve ayrıca kültürel senatör Carsten Brosda (SPD) bir mektuptan şikayet etti. Hamburg Balesi'ndeki bu kriz için arka planı daha iyi anlamak ve bilgilendirmek için, Hamburg'daki kültürel otorite sözcüsü son zamanlarda söylediği gibi, tüm topluluk üyelerine şimdi çalışma durumları hakkında soru soruluyor. “Opera Yönetim ve Çalışma Konseyi'nin, toplulukla yakın koordinasyon içinde, aslında sadece önümüzdeki yıl için planlanan bir risk değerlendirmesi yapması iyi” dedi.

Otorite: Dayanıklı güven üssü gereklidir


Önemli olan iddiaları eğitmek ve gerekli değişiklikleri olabildiğince birlikte yapmaktır. Kültürel otorite sözcüsü, “Güvenilir bir güven temelini alıyor. Herkesin herkesin hasar görmesini önlemek için hızlı bir şekilde sürdürülebilir çözümler bulması gerekiyor.”

En iyi sanatçı personelini yarışmaya geldiğinde sık sık iyi bir eli olan ve şu anda baskı altında olan Brosda mektubunda, 30'dan fazla dansçı Volpi'yi eleştirmişti. Beş ilk solist daha önce sözleşmelerini uzatmamıştı. 17 Volpi'nin daha önce çalıştığı Düsseldorf'taki Bale Am Rhein'den mevcut ve eski dansçılar da bir mektupta Brosda'ya döndü. Volpi, orada “tutarsız iletişim, şeffaflık eksikliği ve korku ve belirsizlik atmosferi” ile karakterize edilen bir çalışma ortamı yaratmıştı.

Volpi anlayışı ifade etti


Bir açıklamada, Volpi, değişiklikten sonra meydana gelen gerilimlerin anlayışını ifade etmişti. İddiaları çok ciddiye almak ve Ensemblesprchers ile yakın değiş tokuş yapmak istedi.

51 yıl sonra, yönetmen John Neumeier (86), Hamburg Balesi'nin yönetimini yaz aylarında 39 yaşındaki Alman-Argentin Demis Volpi'ye teslim etti. Görevi, repertuarını yeni prodüksiyonlarla zenginleştirmek, aynı zamanda John Neumeier'in mirasını almak olmalıdır.