kamil şeker
New member
Hamburg heyeti, Gdansk, Gdynia ve Varşova'da gelişen ekonomiyi, hızla büyüyen limanları ve yeni bağlantılar için birçok ortağı tanıyor.
Hava yoğun, salonlar dolu, kurabiye tabakları yine hızla boşalıyor. Katılımın yoğun olduğu bir fuarda her şey olması gerektiği gibi. Varşova'daki Trans Logistica Polonya'daki küçük bir sahnede, Hamburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard (SPD) gürültüye karşı mikrofonla konuşuyor. “Ekonomileri son derece güçlü. Başarınızı sizinle paylaşıyoruz” diyerek Polonya ekonomisinin gelişmesini ve Hamburg Limanı'nın buna olan katkısını övüyor; sonuçta Polonya şu anda Almanya'nın en büyük limanında konteyner hacmi açısından dördüncü sırada yer alıyor.
Leonhard, 32 kişilik bir heyetle birlikte pazartesiden çarşambaya kadar Gdynia, Gdansk ve Varşova'yı ziyaret edecek. Bu, bir Hamburg heyetinin onlarca yıldır doğu komşusuna yaptığı ilk gezi; bunun nedeni aynı zamanda milliyetçi PiS partisinin Polonya'yı yıllardır Avrupa Birliği ve Almanya'dan izole etmiş olması. 2023'ün sonundan bu yana, 2007'den 2014'e kadar Polonya hükümetinin başkanı ve 2014'ten 2019'a kadar AB Konseyi Başkanı olan Başbakan Donald Tusk'ın liderliğinde bir koalisyon hükümeti iktidarda. Her iki taraf da, yani Polonya ve Almanya, artık ilişkileri her düzeyde yeni bir temele oturtmak istiyor.
Hamburg heyeti de bunu istiyor ve üç günlük kapsamlı program sırasında ülkenin gelişen ekonomisi hakkında fikir sahibi olacak. Gdynia ve Gdansk limanları, Baltık Denizi'ndeki yük taşımacılığında en önemli merkez olma rollerini pekiştirmek amacıyla – yine Hamburg'la rekabet halinde – terminallerini önemli ölçüde genişletiyor. Ülkede yeni lojistik merkezleri inşa ediliyor ve özellikle Almanya'dan çok sayıda şirket Polonya'da şubeler açıyor. Otoyol ve demiryolu ağları, AB'nin önemli mali desteğiyle de sürekli olarak genişletilmekte ve modernize edilmektedir. Hamburg açısından Polonya, dış ticaret ortağı olarak genel sıralamada yedinci sırada yer alıyor. Leonhard, Airbus uçaklarının Hamburg'dan teslimatını hariç tutarsak, Hamburg'un dış ticaret istatistiklerinde Polonya'nın ilk sırada yer aldığını söylüyor.
Alman Dış Ticaret Odası'ndan Lars Gutheil, Varşova'daki bir sunumda, “Çin dışında, ekonomisi onlarca yıldır neredeyse sürekli büyüyen dünyadaki tek ülke Polonya'dır” dedi. Ayrıca, savaş nedeniyle komşu Ukrayna'dan kaçan, Polonyalı şirketlerde çalışan veya serbest meslek sahibi ve girişimci olarak iyi entegre olmuş işçiler de önemli. Son derece çeşitlendirilmiş bir ekonomi ve endüstri, yüksek düzeyde nitelikler ve yeterli vasıflı işçilerin yanı sıra makul ücretler, Polonya ekonomisinin özellikle doğrudan yabancı yatırımlarla büyümeye devam etmesini sağlar.
Hamburg heyetinin bu gezideki odak noktası öncelikle lojistik, nakliye ve liman yönetimidir. Gdansk'taki Pomeranya'nın bölgesel idaresi olan Voyvodalığı'nda, Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un en yeni büyük konteyner gemisinin yakın zamanda Güney Kore'de “Gdansk Ekspres” olarak adlandırıldığını ve dünyanın en büyük konteyner gemilerinden biri olduğunu gururla belirtiyorlar. dünya. Gdansk, Gdansk'ın Lehçe adıdır. Varşova'daki lojistik ticaret fuarında Hamburg Limanı Pazarlama'dan Marina Basso Michael, “Ukrayna savaşının başlangıcından bu yana, Polonya'nın Doğu Avrupa'daki bir lojistik merkezi olarak önemi önemli ölçüde arttı” diyor. “Özellikle Ukrayna'ya yapılan yardım malzemelerinin önemli bir kısmı Polonya üzerinden taşındığı için.”
Hamburg Liman İdaresi (HPA) başkanı Jens Meier, Hamburg ile Gdansk ve Gdynia limanlarının birbirlerinden çok şey öğrenebileceğini söylüyor. “Gemilere kıyı gücü sağlamak gibi ortak uluslararası liman standartları üzerinde çalışmaya devam etmek özellikle önemlidir.” Limanlardaki sera gazı emisyonları ancak “güçlü ortak çabalarla” azaltılabilir. Meier, Ukrayna'daki savaş ve Rusya ile AB arasındaki gerginlikler göz önüne alındığında, Polonya'nın Baltık Denizi limanlarında “askeri hareketlilik” konusunun bu kadar ele alınmasından etkilendi. Özellikle Gdynia, Baltık Denizi bölgesi için bir NATO merkezidir. Meier şöyle diyor: “Limanlarımızın askeri lojistik ve siber güvenlik gibi konularda da ortak tatbikatlar düzenleyeceğini gayet iyi hayal edebiliyordum.”
Hava yoğun, salonlar dolu, kurabiye tabakları yine hızla boşalıyor. Katılımın yoğun olduğu bir fuarda her şey olması gerektiği gibi. Varşova'daki Trans Logistica Polonya'daki küçük bir sahnede, Hamburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard (SPD) gürültüye karşı mikrofonla konuşuyor. “Ekonomileri son derece güçlü. Başarınızı sizinle paylaşıyoruz” diyerek Polonya ekonomisinin gelişmesini ve Hamburg Limanı'nın buna olan katkısını övüyor; sonuçta Polonya şu anda Almanya'nın en büyük limanında konteyner hacmi açısından dördüncü sırada yer alıyor.
Leonhard, 32 kişilik bir heyetle birlikte pazartesiden çarşambaya kadar Gdynia, Gdansk ve Varşova'yı ziyaret edecek. Bu, bir Hamburg heyetinin onlarca yıldır doğu komşusuna yaptığı ilk gezi; bunun nedeni aynı zamanda milliyetçi PiS partisinin Polonya'yı yıllardır Avrupa Birliği ve Almanya'dan izole etmiş olması. 2023'ün sonundan bu yana, 2007'den 2014'e kadar Polonya hükümetinin başkanı ve 2014'ten 2019'a kadar AB Konseyi Başkanı olan Başbakan Donald Tusk'ın liderliğinde bir koalisyon hükümeti iktidarda. Her iki taraf da, yani Polonya ve Almanya, artık ilişkileri her düzeyde yeni bir temele oturtmak istiyor.
Hamburg heyeti de bunu istiyor ve üç günlük kapsamlı program sırasında ülkenin gelişen ekonomisi hakkında fikir sahibi olacak. Gdynia ve Gdansk limanları, Baltık Denizi'ndeki yük taşımacılığında en önemli merkez olma rollerini pekiştirmek amacıyla – yine Hamburg'la rekabet halinde – terminallerini önemli ölçüde genişletiyor. Ülkede yeni lojistik merkezleri inşa ediliyor ve özellikle Almanya'dan çok sayıda şirket Polonya'da şubeler açıyor. Otoyol ve demiryolu ağları, AB'nin önemli mali desteğiyle de sürekli olarak genişletilmekte ve modernize edilmektedir. Hamburg açısından Polonya, dış ticaret ortağı olarak genel sıralamada yedinci sırada yer alıyor. Leonhard, Airbus uçaklarının Hamburg'dan teslimatını hariç tutarsak, Hamburg'un dış ticaret istatistiklerinde Polonya'nın ilk sırada yer aldığını söylüyor.
Alman Dış Ticaret Odası'ndan Lars Gutheil, Varşova'daki bir sunumda, “Çin dışında, ekonomisi onlarca yıldır neredeyse sürekli büyüyen dünyadaki tek ülke Polonya'dır” dedi. Ayrıca, savaş nedeniyle komşu Ukrayna'dan kaçan, Polonyalı şirketlerde çalışan veya serbest meslek sahibi ve girişimci olarak iyi entegre olmuş işçiler de önemli. Son derece çeşitlendirilmiş bir ekonomi ve endüstri, yüksek düzeyde nitelikler ve yeterli vasıflı işçilerin yanı sıra makul ücretler, Polonya ekonomisinin özellikle doğrudan yabancı yatırımlarla büyümeye devam etmesini sağlar.
Hamburg heyetinin bu gezideki odak noktası öncelikle lojistik, nakliye ve liman yönetimidir. Gdansk'taki Pomeranya'nın bölgesel idaresi olan Voyvodalığı'nda, Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un en yeni büyük konteyner gemisinin yakın zamanda Güney Kore'de “Gdansk Ekspres” olarak adlandırıldığını ve dünyanın en büyük konteyner gemilerinden biri olduğunu gururla belirtiyorlar. dünya. Gdansk, Gdansk'ın Lehçe adıdır. Varşova'daki lojistik ticaret fuarında Hamburg Limanı Pazarlama'dan Marina Basso Michael, “Ukrayna savaşının başlangıcından bu yana, Polonya'nın Doğu Avrupa'daki bir lojistik merkezi olarak önemi önemli ölçüde arttı” diyor. “Özellikle Ukrayna'ya yapılan yardım malzemelerinin önemli bir kısmı Polonya üzerinden taşındığı için.”
Hamburg Liman İdaresi (HPA) başkanı Jens Meier, Hamburg ile Gdansk ve Gdynia limanlarının birbirlerinden çok şey öğrenebileceğini söylüyor. “Gemilere kıyı gücü sağlamak gibi ortak uluslararası liman standartları üzerinde çalışmaya devam etmek özellikle önemlidir.” Limanlardaki sera gazı emisyonları ancak “güçlü ortak çabalarla” azaltılabilir. Meier, Ukrayna'daki savaş ve Rusya ile AB arasındaki gerginlikler göz önüne alındığında, Polonya'nın Baltık Denizi limanlarında “askeri hareketlilik” konusunun bu kadar ele alınmasından etkilendi. Özellikle Gdynia, Baltık Denizi bölgesi için bir NATO merkezidir. Meier şöyle diyor: “Limanlarımızın askeri lojistik ve siber güvenlik gibi konularda da ortak tatbikatlar düzenleyeceğini gayet iyi hayal edebiliyordum.”