kamil şeker
New member
Ukrayna antitröst otoritesinin dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin Hamburg liman lojistik şirketi HHLA'ya girişini onaylamasının ardından, şehrin hisse satışını tamamlamasının önünde hiçbir engel kalmadı. İşlemin yıl sonuna kadar tamamlanması bekleniyor.
Dünyanın en büyük konteyner taşımacılığı şirketi MSC (Mediterranean Shipping Company), Hamburg liman operatörü HHLA'ya katılma konusunda tamamen özgür. Cuma günü MSC web sitesinde zorunlu bir yayın olarak duyurulduğu üzere, Ukrayna rekabet otoriteleri artık yeşil ışık yaktı. Bu, teklif belgelerinde açıklanan tüm kapanış koşullarının yerine getirildiği anlamına geliyor. Ukraynalı antitröst gözlemcileri henüz onayının eksik olduğu son kişilerdi. HHLA, Karadeniz'deki Odessa limanında bir terminal işletmektedir. Bu nedenle Ukraynalı yetkililerin olaya dahil olması gerekiyordu.
Senato Cuma öğleden sonra yaptığı açıklamada, açıklandığı gibi işlemin 2024 yılı sonuna kadar tamamlanacağını duyurdu. Hamburg Maliye Senatörü Andreas Dressel (SPD) de açıklamasında anlaşmaya yönelik devam eden eleştirilere değindi. Hamburg Limanı'nın çıkarları doğrultusunda, herkesin “demokratik olarak alınan karara saygı duyması ve ortaklığın değer yaratma ve istihdam açısından başarılar dilemesi” gerekiyor.
Ancak anlaşma tartışmalı olmaya devam ediyor. Planların öğrenilmesinden yaklaşık bir yıl sonra vatandaşlar hararetli tartışmalardan sonra hemfikir oldu ve AB Komisyonu Ekim ayı başında onay verdi.
Anlaşmada, Özgür ve Hansa Şehri Hamburg, ana hissedar olarak, HHLA'da listelenen alt grup Hafenlojistik'teki hisselerinin neredeyse yüzde 19'unu Mediterranean Shipping Company'ye (MSC) devrediyor. Kentin payı yüzde 69'dan tam yüzde 50,1'e düşüyor. Uluslararası konteyner taşımacılığında sektör lideri olan MSC, artık geleneksel Hamburg grubunun yüzde 49,9'una sahip olacak. MSC, İtalya doğumlu CEO Gianluigi Aponte'nin ailesine aittir ve son derece gizli olarak kabul edilmektedir.
İsviçre merkezli şirketle, Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un rakibi, Almanya'nın en büyük limanının en önemli liman operatörü HHLA'ya katılıyor. Anlaşma Hansa şehrinde bazı sert eleştirilere yol açmıştı. Bu sadece ekonomik nedenlerden dolayı değil, aynı zamanda şehrin limanla güçlü bir şekilde bağlantılı olan kimliği nedeniyle de gerçekleşti.
Diğer birçok ülkenin rekabet otoriteleri, anlaşmayı Ukrayna antitröst otoriteleri önünde zaten onaylamıştı. Sonuçta, Ukrayna'daki antitröst gözlemcilerinin vereceği karar nedeniyle zaman biraz kısıtlıydı: Teklif belgelerine göre, tüm resmi onayların gelecek hafta Çarşamba gününe kadar alınması gerekiyordu, aksi takdirde anlaşma başarısız olacaktı.
Eleştirmenler, MSC'nin çok fazla etkiye sahip olacağından ve HHLA için belirsiz bir geleceğe sahip olacağından korkuyor. Geçtiğimiz birkaç ayda kamuoyundan defalarca sert eleştiriler geldi. “Satılmış gümüş eşyalar” ve “tarihsel hata” gibi terimler kullanıldı. Öte yandan kırmızı-yeşil Senato, nakliye devinin kararlılığının, Hamburg limanı için zor zamanlar yaşanırken olumlu etkiler yaratacağını umuyor.
MSC'nin katılımı için geri sayımda, Hamburg'un en büyük liman operatörünün işleri son zamanlarda iyileşti; üçüncü çeyrekte satışlar neredeyse yüzde 17 arttı ve işletme kârı da neredeyse yüzde 40 arttı. MSC'nin girişini eleştirenlerin HHLA'nın açıkta satılan incilerinden biri olarak gördüğü demiryolu yan kuruluşu Metrans da dahil olmak üzere taşımacılık hacmindeki önemli artış da buna katkıda bulundu. HHLA, Hamburg'da üç, Estonya'nın başkenti Tallinn'de, İtalya'nın Trieste kentinde ve Odessa'da birer terminal işletiyor.
rtr/juve
Dünyanın en büyük konteyner taşımacılığı şirketi MSC (Mediterranean Shipping Company), Hamburg liman operatörü HHLA'ya katılma konusunda tamamen özgür. Cuma günü MSC web sitesinde zorunlu bir yayın olarak duyurulduğu üzere, Ukrayna rekabet otoriteleri artık yeşil ışık yaktı. Bu, teklif belgelerinde açıklanan tüm kapanış koşullarının yerine getirildiği anlamına geliyor. Ukraynalı antitröst gözlemcileri henüz onayının eksik olduğu son kişilerdi. HHLA, Karadeniz'deki Odessa limanında bir terminal işletmektedir. Bu nedenle Ukraynalı yetkililerin olaya dahil olması gerekiyordu.
Senato Cuma öğleden sonra yaptığı açıklamada, açıklandığı gibi işlemin 2024 yılı sonuna kadar tamamlanacağını duyurdu. Hamburg Maliye Senatörü Andreas Dressel (SPD) de açıklamasında anlaşmaya yönelik devam eden eleştirilere değindi. Hamburg Limanı'nın çıkarları doğrultusunda, herkesin “demokratik olarak alınan karara saygı duyması ve ortaklığın değer yaratma ve istihdam açısından başarılar dilemesi” gerekiyor.
Ancak anlaşma tartışmalı olmaya devam ediyor. Planların öğrenilmesinden yaklaşık bir yıl sonra vatandaşlar hararetli tartışmalardan sonra hemfikir oldu ve AB Komisyonu Ekim ayı başında onay verdi.
Anlaşmada, Özgür ve Hansa Şehri Hamburg, ana hissedar olarak, HHLA'da listelenen alt grup Hafenlojistik'teki hisselerinin neredeyse yüzde 19'unu Mediterranean Shipping Company'ye (MSC) devrediyor. Kentin payı yüzde 69'dan tam yüzde 50,1'e düşüyor. Uluslararası konteyner taşımacılığında sektör lideri olan MSC, artık geleneksel Hamburg grubunun yüzde 49,9'una sahip olacak. MSC, İtalya doğumlu CEO Gianluigi Aponte'nin ailesine aittir ve son derece gizli olarak kabul edilmektedir.
İsviçre merkezli şirketle, Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un rakibi, Almanya'nın en büyük limanının en önemli liman operatörü HHLA'ya katılıyor. Anlaşma Hansa şehrinde bazı sert eleştirilere yol açmıştı. Bu sadece ekonomik nedenlerden dolayı değil, aynı zamanda şehrin limanla güçlü bir şekilde bağlantılı olan kimliği nedeniyle de gerçekleşti.
Diğer birçok ülkenin rekabet otoriteleri, anlaşmayı Ukrayna antitröst otoriteleri önünde zaten onaylamıştı. Sonuçta, Ukrayna'daki antitröst gözlemcilerinin vereceği karar nedeniyle zaman biraz kısıtlıydı: Teklif belgelerine göre, tüm resmi onayların gelecek hafta Çarşamba gününe kadar alınması gerekiyordu, aksi takdirde anlaşma başarısız olacaktı.
Eleştirmenler, MSC'nin çok fazla etkiye sahip olacağından ve HHLA için belirsiz bir geleceğe sahip olacağından korkuyor. Geçtiğimiz birkaç ayda kamuoyundan defalarca sert eleştiriler geldi. “Satılmış gümüş eşyalar” ve “tarihsel hata” gibi terimler kullanıldı. Öte yandan kırmızı-yeşil Senato, nakliye devinin kararlılığının, Hamburg limanı için zor zamanlar yaşanırken olumlu etkiler yaratacağını umuyor.
MSC'nin katılımı için geri sayımda, Hamburg'un en büyük liman operatörünün işleri son zamanlarda iyileşti; üçüncü çeyrekte satışlar neredeyse yüzde 17 arttı ve işletme kârı da neredeyse yüzde 40 arttı. MSC'nin girişini eleştirenlerin HHLA'nın açıkta satılan incilerinden biri olarak gördüğü demiryolu yan kuruluşu Metrans da dahil olmak üzere taşımacılık hacmindeki önemli artış da buna katkıda bulundu. HHLA, Hamburg'da üç, Estonya'nın başkenti Tallinn'de, İtalya'nın Trieste kentinde ve Odessa'da birer terminal işletiyor.
rtr/juve