“Titanik” in güneşlenmesi: Bir uzman, felaket için efsaneleri ve hataları açıklıyor

kamil şeker

New member
Helden Hikayeleri ve Korkakların Hikayeleri: Şu anda lüks vapur “Titanic” in çöküşünü çeşitli sergilerde bulabilirsiniz. Malte Fieb-Petersen gerçekleri kontrol eder ve bazı efsaneleri netleştirir.


Ziyaretçilerin, örneğin sanat eserlerine dalmak için dijital 3D teknolojisini kullanabilecekleri sergiler modaya uygun. Köln'de yeni açılan gösteriden biri, Köln'de yeni açılan şovlardan biri. Bu gemi felaketinin hayranlığını yapan şey, serginin en büyük “Titanik” hayranlarından ve danışmanlarından Malte Fiebing-Petersen'i açıklayabilir.

DÜNYA: Bu yıl Almanya'da birkaç “Titanik” sergisi var. Farklılıkların ne olduğunu bize açıklayabilir misiniz?


Malte Fieb-Petersen: Şu anda Stuttgart yakınlarındaki Ludwigsburg'da ve Berlin'in sonbaharında görülebilen sergi, dalışlar sırasında “Titanic” in enkazından kurtarılan orijinal parçaları gösteriyor. Şu anda Köln'de açılan ve Nisan ayında Nisan ayında bir varyantta gösterilecek olan sergi, öncelikle Titanik Kardeş Gemileri “Olimpiyat” ve “Britannic” ve kurtarma gemisi “karpatya” ve İngiliz kargoları ile çalışıyor. “Titanik” acil durumuna rağmen yardıma gelmeyen “Kaliforniyalı” gemi. Köln'deki tuhaflık çok sürükleyici bir deneyim içindedir. Bu şekilde, ziyaretçiler VR gözlükleri ile farklı gemilere yerleştirilir, suyun penetrasyonu simüle edilir. Ve hatta deniz yatağında bulunan enkaza sanal bir yolculuk yapıyorsunuz.


DÜNYA: Her iki sergiye de bilimsel bir danışman olarak yer alıyorlar. İşiniz tam olarak nedir?


Fiebing-Petersen: İçerik açısından, organizatörleri destekliyorum, örneğin, çevirileri kontrol ediyorum, içeriği destekliyorum veya ilgili sergi konumuna uyan yönleri ve yaşam öykülerini arıyorum. Örneğin Hamburg'da, D'ninPiyano ve “Titanik” kanatları, bugün “Steinway ve Oğullar” olarak bilinen “Steinweg ve Söhne” şirketinin Hamburg şubesi tarafından inşa edildi. Ayrıca Almanların hayat hikayelerini de biliyoruz, altısı mürettebat üyesi ve on iki on iki, birinci sınıfta seyahat eden Hamburg merkezli Emma Schabert de dahil olmak üzere yolcu olarak. Baron von Drachstedt olarak görev yapan Köln'den kurtulan Alfred Nourney'in hikayesi merak ediyor. Unhicelich ailesinin diş hekiminin diş hekimini hamile bırakan ve şimdi gizlice ülke dışına çıkarılan etkili bir Köln ailesinin oğluydu. Suya bırakılan ilk kurtarma teknelerinden birinde hayatta kaldı, daha sonra dört saat boyunca denizde sallandığını söyledi. Ki elbette saçmalık. Bu tür sergilerde düzeltebileceğimiz birçok yanlış iddia var.


DÜNYA: Örneğin?

Fiebing-Petersen: Kate Winslet ve Leonardo DiCaprio ile birlikte filmde güverte altındaki ızgaraların arkasında kapalı üçüncü sınıf yolcular var. Ama bu kafes kapıları yoktu. Yoksa köprü memurunun “dümen sert uygulama, tam güç geri” olarak adlandırdığı söylenen alternatif komutunu alıyor muyuz.


DÜNYA: Bu doğru değil mi?

Fiebing-Petersen: Bu büyük gemi ile saçma bir komut olurdu. Memurun kursu değiştirmeye ve uzun süren bir S eğrisinde buzdağının etrafında sürmeye çalıştığını varsayıyoruz. Bu, hayatta kalanların raporlarıyla eşleşecekti; Ders kitabı manevrası bu durumda böyle görünüyordu. Gemide herhangi bir dürbün bulunmadığı söylenen peynirdir. Ve “Titanic” in dayanılmaz olduğu iddia edilemediği iddia asla tersane veya nakliye şirketi tarafından efsaneyi uygulayan bir İngiliz dergisi olduğu iddia edilmedi.

DÜNYA: Yüz yıldan fazla bir süre önce meydana gelen bir kaza, binlerce ziyaretçiyi sergilere çekiyor?

Fiebing-Petersen: Temelde mükemmel bir felaketti: bir yandan, bu geminin azalamayacağına inanan tamamen teknoloji -kör bir toplum. Öte yandan, bu yanılgıya son veren doğa. Eylemin kendisi de bir medya hazırlığı için idealdi: geminin düşmesi iki saat 40 dakika sürdü. Hikayelerin hala yaratılabileceği kadar zaman – kahramanlardan hikayeler ve korkaklardan hikayeler. Ve bir gün içinde dünyanın etrafında mesajların gittiği telgrafı sayesinde, “Titanik” in çöküşü ilk küresel medya felaketi oldu.


DÜNYA: Yine de: felaket şimdi uzun zaman önce.

AteşN: Evet, ama her zaman bu hikayeye olan ilgiyi tekrar tetikleyen olaylar vardı. 1985'te o zamana kadar engellenmemiş enkazların muhteşem bir yeri vardı. Kazadan kurtulan son 2009 yılında öldü. 2023'te, enkaza giden yolda olan bir dalış teknesi patladı.

DÜNYA: Dalış teknesinin beş mahkumu öldürüldü.

Fiebing-Petersen: Evet, korkunç. Bu kaza benim için özellikle önemli. Tam olarak bu dalış teknesi ile “Titanic” e gitmek istedim. Ve şahsen beş mahkumdan ikisini tanıyordum. Orada kendin ölmüş olabileceğini bilmek garip bir duygu.

DÜNYA: Tüm hayatınız “Titanik” ile yakından bağlantılıdır. Bu ne zaman gitti?

Fiebing-Petersen: Onuncu doğum günüm için bir “Titanik” model kiti aldım. Bununla birlikte, bu kitin kutuda bir kitap olması çok önemliydi: Walter Lord'un “Titanik'in son gecesi”. Hayatta kalan birçok kişi ile konuştu ve kitapta sözlerini almalarına izin verdi. Bu beni bağladı.


DÜNYA: Bu kitap hakkında sizi tam olarak büyüledi? Afet Raporlarının Sürünmesi?

Fiebing-Petersen: Her şeyden önce, resmi soruşturma raporundaki sunumun yolcuların ifadeleriyle eşleşmemiş olması. Bu beni sarstı. Hayatımda ilk kez, görünüşe göre halka açık olan her şeyin olmadığını buldum. Bugün sahte haberlerle ilgili ilk deneyimim olduğunu söyleyeceksiniz.

DÜNYA: Ve kişisel “Titanik” hikayeniz nasıl devam etti?

Fiebing-Petersen: Bir sonraki vuruş, 1997'de Hamburg'daki büyük “Titanic” sergisiydi. Sonra film Winslet ve DiCaprio ile daha önce bahsedildi. Hala 8 Ocak 1998'de annemin bana öğleden sonra beden eğitimi için bir özür yazdığını biliyorum, böylece ilk performansa girebilirim.

DÜNYA: Kısa bir süre önce, 1997'de Alman “Titanik” Derneği kuruldu.

Fiebing-Petersen: Ve kısa bir süre sonra üye oldum. Bu kulüp benim için önemliydi çünkü fısıltımla yalnız olmadığımı fark ettim. Evden farklı olarak, biri “Titanik” detayları hakkında ayrıntılı olarak konuştuğunda kimse kulüp toplantılarında yuvarlanmadı.


DÜNYA: Kiel'in yakınında yaşıyorlar. Bir bağlantı var mı: Kaçınılmaz olarak sahil sakinleri olarak gemi hikayelerinin hayranı mısınız?

Fiebing-Petersen: Benim için farklı gitti. Swabia'da büyüdüm ve başlangıçta Stuttgart'ta okudum. 2006 yılında, uzun zamandır “Titanik” bir uzman olduğum zaman, Kiel'de “Titanik” bir sergi için danışmanlık yapmam teklif edildi. Bu beni neredeyse bir yıl boyunca tamamen aldı ve bu yüzden Kiel'deki çalışmalarıma devam ettim ve orada sıkıştım.

DÜNYA: Tutkunuzun bir noktada azalması düşünülebilir mi?

Fiebing-Petersen: Hayal edemiyorum. Konu bitkin olmaktan çok uzak, aksi takdirde kulüp deremimizi yılda dört kez ortaya çıkaramadık. “Titanik” hayatımın ilk aşkı ve muhtemelen sonuncusu olacak. (Gülüyor.)


DÜNYA: Bu aşkla kendiniz denizci oldun mu?

Fiebing-Petersen: Teknem veya tekne ehliyetim olup olmadığını kastediyorsanız, cevap hayır. Ama kendime yelken açmasına izin vermeyi seviyorum. Uzmanlığım dünya çapında dersler için rezerve edilmeme yol açtı. Ve bu dersleri seyir gemilerinde düzenli olarak verebilirim.

DÜNYA: Üzgünüm, ne? Yolcu gemilerindeki en büyük gemi felaketinden birini mi anlatıyorsunuz?

Fiebing-Petersen: Evet, bu çılgınca geliyor, ancak yolcu gemilerinin yolcuları “Titanik” in çöküşü hakkında her şeyi öğrenmeye tamamen hevesli görünüyor.

40 yaşındaki Malte Fieb-Petersen, Stuttgart ve Kiel'de Almanca, tarih ve Latince okudu. 2012 yılında ilk kitabını yayınladı: “Titanic (1943) – Naziler ve Dünyanın En Ünlü Gemisi”. 2024'te ortaya çıktı: “Titanik popüler hatalar ve diğer gerçekler” (KLARTEXT-TERLAG; 16.95 Euro). Fiebing-Petersen, Alman Titanik Derneği Ve şu anda Köln'de ve 17 Nisan 2025'ten itibaren Hamburg'da görülen “Titanic – Sürükleyici Bir Seyahat” dan danışmanı, biletler ve bilgi: Titanic-experience.com. Fiebing-Petersen tarafından önerilen ikinci bir Titanic şovu, 23 Mart 2025'e kadar Ludwigsburg'da ve Ekim ayından itibaren Babelsberg Film Park'ta Pot görmek için, aşağıdaki bilgiler Titanic-ausstellung.com. Konuyla ilgili başka bir sergi 14 Mart'ta olacak Rosenheim Gösterilen, Altında Bilgiler Lokschuppen.de/titanic.