U5 ile ilgili: Hamburg'un metro planlamasında şaşırtıcı dönüş

kamil şeker

New member
Hamburg Merkez İstasyonu ve Dammtor Tren İstasyonu arasında durmadan-planlanan U5 yeraltı hattı Jungfernstieg'e liderlik etmeyecek. Trafik otoritesinin bakış açısından, bu sadece avantajlar getirir.


Hamburg'daki U5 metro hattının inşası, Almanya'nın en büyük metro projesidir. Ve bir hile ile, 315.000'e kadar yolcu şimdi her gün yeni çizgiyi kullanacak, bu da 2040'ta tam pistte sürecek. Şaşırtıcı: Bu, dışarıdaki turistler olan Hamburg Jungfernstieg için en popüler noktalardan birini bırakan yeni bir rota için mümkün kılıyor.

Yıllarca planlanandan farklı olarak, U5 hattı, şehir merkezinin ortasında en iyi alster pozisyonunda bulunan Jungfernstieg'e hizmet etmemelidir. Bu, Hamburg'un trafik senatörü Anjes Tjarks (Yeşiller) ve Hamburg Hochbahn, Robert Henrichs'in başkanı tarafından duyuruldu. Bu birçok hamburger için şaşırtıcı bir dönüş. Şimdiye kadar, Jungfernstieg 20'den fazla durakta bir durak olarak belirlendi.


Ancak, nedeni Jungfernstieg'in olağanüstü yeri değildi. North Station Center için güvenlik endişeleriyle ilgiliydi. Orada, önceki varsayımlara göre, Jungfernstieg'de ek bir durak olmazsa, iç -city taşıtlarının çok fazla U5 hattından çıkacaktı. Özellikle, Jungfernstieg'de durmadan, U5'ten 23.000 kişi acele saatteki ana tren istasyonunda yükseldi. Bununla birlikte, istasyonu acil bir durumda tahliye edebilmek için maksimum yük saatte 22.000 yolcudur. Yeni hesaplamalar şimdi gösteriyor: Jungfernstieg'de U5 durağı olmadan, saatte en fazla 21.000 yolcu beklenebilir. Bu nedenle, bekletme atlanabilir.

Gelecekte U5, Kuzey Merkez İstasyonu'ndan doğrudan Stephasplatz'a gidecek. Durak şehrin batı eteklerinde yer almaktadır, bu nedenle şehir merkezine doğrudan çıkış için çekici değildir. Ancak: Yıllardır “Hızlı Sekant” olarak adlandırılan varyant, Jungfernstieg üzerindeki Schlenker'den daha kısa sürdüğü için, Jungfernstieg yolcuları için avantajlara sahip, çünkü TJarks ve Henrich.


Özellikle, zaman tasarrufu sadece durdurmanın ortadan kaldırılmasından dolayı yaklaşık 90 saniyedir. Ancak Jungfernstieg'deki yüzeye ulaşmak istiyorsanız, Henrich'in hesaplandığı gibi daha fazla zaman tasarrufu edersiniz. Çünkü: U5'ten çıkış, iç alster'ın -4 zeminde zemin üzerinde gerçekleştirilmiş olurdu. U5'ten Stephansplatz'daki U1'e veya ana tren istasyonundaki U2/U4'e geçiş ile – aynı platformda mümkün olacak – yolcular daha yüksek katlarda Jungfernstieg'e iner. Yani yol zamanından tasarruf edersiniz.


Örneğin U1, Jungfernstieg'de -1 katını sürer. Zaman tasarrufu, daha fazla insanı U5'e geçmeye, Henrich'e ve yükseltilmiş demiryolunun hesaplamalarına inanmak için hareket ettirecekti. Bu yüzden yolcu sayıları yükseliyor – büyüyen şehir ve Almanya bileti gibi genel etkiler de rol oynuyor.

Tjarks, “Şehir merkezinde optimize edilmiş yeni hatlar, diğer hatlara ve daha hızlı seyahat süresine daha iyi baypas getiriyor ve tüm rotanın kalitesi pahasına olmadan inşaat maliyetlerinden tasarruf ediyor.” Dedi. Henrich, inşaattaki tasarrufları yaklaşık 130 milyon avrodan kurtardı. U5 Projekt GmbH'nin teknik genel müdürü Klaus Uphoff'un mevcut değerlendirmesine göre, plan değişikliğinin bir etkisi olmayacak. Alster altındaki rota için inşaat çalışması daha hızlı ilerlerken, Stephansplatz'ın durduğu zaman uzatılacak.


Stephanplatz durağı yeniden planlama ile döşenmelidir. Şimdiye kadar, Dammtor istasyonunun yakınında, S-Bahn ile bağlantı, bölgesel trenler ve uzun mesafeli ulaşım üzerinde yer almaktadır. Patika birkaç dakika. Bu nedenle hareketlilik platformları onu genellikle bir değişim olarak göstermez, ancak ana tren istasyonuna akış yönünde gezginleri ve taşıtları gönderin. Bu şimdi değişmeli, metro istasyonu tren istasyonuna yakın. Tjarks, Stephansplatz Stephansplatz Stephansplatz Stephansplatz'ın yeniden adlandırılmasının henüz tartışılmadığını söyledi. Her durumda, Dammtorbahnhof bir değişim olarak yükseltilecektir. Tjarks, “Yaklaşık 30.000 kişinin her gün uzun mesafeli demiryolu ve S-Bahn'a geçmesini bekliyoruz.” Dedi. Bu da kronik olarak aşırı yüklenmiş ana istasyonu hafifletir.

U5'in inşaatı Eylül 2022'de başladı. Diğer şeylerin yanı sıra Bramfeld veya Stelingen ilçelerinin kısmen 1950'ye kadar uzanan bir metro çizgisi planları. 25 kilometrelik bir mesafede, U5 2040'dan doğuya doğru doğuya çıkmalıdır. Diğer şeylerin yanı sıra, Bramfeld, City Nord, Uhlenhorst, Üniversite, Hoheluft, Üniversite Hastanesi Eppendorf ve Stelken'deki Volkspark'taki Arenas'ı birbirine bağlar.


Bu arada, rotadaki değişiklikteki değişimin eleştirisi vardı. Jungfernstieg'deki U5 durağının ortadan kaldırılmasıyla, ana tren istasyonundaki durak kapasite sınırına ulaşıyor, Hamburg vatandaşlığındaki sol kanatlı parlamento grubu trafik politikası sözcüsü Heike Sudmann. “Daha fazla yolcu mantıklı bir şekilde ustalaşamaz. Bu yüzden gelecekteki bir planlama yok. yapısal nedenler. Hafif bir değişiklik, taşıtların neden U5'ten ana tren istasyonuna geçmedikleri, Stephansplatz'daki U1'e geçtikleri ve Jungfernstieg'e geçtikleri ana argümanlardan biri.

Editör Julia Witte Vedder'ı aradı içinde çalışır Hamburg editoryal ekibi Pazar günü dünya ve dünyanın. 2011'den beri Hamburg siyaseti hakkında rapor veriyor. Odak noktalarından biri ulaşım politikasıdır.