Çok az imza: Halk Dilekçesi “Hamburg Reklamı -Seşe” Başarısız

kamil şeker

New member
Girişim tarafından sunulan reklam düzenleme yasası hakkında istenen referandum gerçekleşmeyecek olsa bile, başlatıcılar kampanyadan memnun değildi. Hamburg Anayasa Mahkemesi önünde bir davada umutları var.


“Hamburg reklamı” referandumu yetersizlikte başarısız oldu. İmza toplanması için üç haftalık dönemde, başlatıcılar yaklaşık 66.000 imzayı toplayamadı. Kamusal alanda reklamları azaltmayı amaçlayan girişim 50.796 imza topladı. Bu kesinlikle girişim tarafından sunulan reklam düzenleme yasası hakkında referandumdan emin olmayacaktır.

Çarşamba günü, kampanyanın sırdaşları toplanan imzaları devlet seçim yöneticisine teslim etti. Çalışanları, Senato'nun daha sonra referandumun sonucunu resmen belirlediği listelerini görecekler. Hamburg uygun seçmenlerin yüzde beşinden daha azının “Hamburg Reklamcılık -Free” de imzalamış olması durumunda, inisiyatifin resmi tespiti Hamburg Anayasa Mahkemesi'nden önce çekilmek için açılıyor.


Girişimin avukatı Fadi El-Ghazi, Hamburg Anayasa Mahkemesi'ndeki sonucun resmi tespitinden sonra bir inceleme başvurusunda bulunduğunu açıkladı. Bu, nüfusun yeterli bilgileri ve iki büyük reklam ajansı tarafından bir karşı kampanyanın kabul edilebilirliği ile ilgilidir. Mahkeme tartışmayı izlerse, hamburger hala tasarıya oy verebilir.

34.000 Euro'luk bir bütçeyle kendi temsiline göre, çoğunlukla gönüllülerle çalışan kampanya, aynı zamanda Hamburg'da bir imza koleksiyonu olan “Açık Hava Reklamcılığı” reklam kampanyası tarafından dezavantajlı görüyor. Anayasa Mahkemesi, reklamcılığın kabul edilebilirliği üzerine bir gravürü reddetmiş ve imza koleksiyonunun sona ermesinden sonra eylem yoluna atıfta bulunmuştur.


Ayrıca davanın bir kısmı Finans Senatörü Andreas Dressel (SPD) tarafından yapılan ifadeler haline gelmelidir. LinkedIn platformundaki özel profilinde bir referandum ifade etmiş ve şehirde kamuoyunun geliriyle ne olduğunu açıklamıştı. Reklam finanse edilir. İçinde girişim, tarafsızlık gereksiniminin ihlali görüyor. Buna ek olarak, Dressel inisiyatifin taleplerini yanlış sundu.


Gerçekten bir dava sunarsa, girişim bir dizi şikayetçi aktivistte sınıflandırılacaktır. Örneğin, başarısız cinsiyet girişimi “yönetim ve eğitimde cinsiyet dili ile sona erdi”, Anayasa Mahkemesi olarak da adlandırıldı. Burada da başlatıcılar, şehrin referandumları ve mümkün olduğunca imzalayan destekçilerin halka açık bir şekilde kamuya açık olup olmadığı ile ilgilidir. Her iki girişim de şehrin eylemlerini eleştiriyor.

Girişimin endişesini destekleyen Hamburg vatandaşlığındaki sol fraksiyon, referandumun başarısızlığından pişman oldu. Kentsel gelişim sözcüsü Marco Hosemann, “Bu David'in Goliath'a karşı bir kavga oldu, ancak maalesef Goliath kazandı.” Dedi. Popüler girişim, “reklam şirketlerinin konsantre lobisi ve görüş gücüne” karşı hüküm süremedi. “Bu bir utanç, çünkü 'Hamburg reklamcılığının' başarısı, daha fazla iklim koruması, trafik güvenliği, doğa koruma ve yaşamaya değer bir şehir için önemli bir işaret olurdu. Hamburg tasarımını en yüksek teklif verene bırakmak için çok iyi.”


juve